New Zealand is happening!!!!

“Even the smallest person can change the course of the future.”

Long Bay Beach, Auckland, New Zealand

I don’t know if this happens only to me, or it’s quite common, but every time I ask people, what is their dream country, they usually say New Zealand. And it was also my case. I remember when I was in primary school I used to dream about my future boyfriend or husband who comes from New Zealand. Not only because I have always wanted to run away as far as possible :D, but also because in my eyes it was a very unexplored country – so distant, so untouched, and for many people in that time* unreachable.

*(I was in a primary school in 1993-2003; might sound a bit weird to some people- but the school system in Slovakia is a bit different..No junior-senior high...9 years in primary school, 4 years in high school…) 

Neviem, či je to len môj prípad, alebo je to celkom častá záležitosť, ale vždy keď sa pýtam ľudí, že ktorá je ich vysnívaná krajina, zvyčajne počujem Nový Zéland. A ja som sa v tomto nelíšila. Pamätám si, keď  som bola ešte na základnej škole, niekedy v ôsmej alebo deviatej triede, snívala som o frajerovi alebo budúcom manželovi, ktorý  by pochádzal práve z Nového Zélandu :D Nielen preto, že som odjakživa chcela cestovať a ísť čo najďalej, ale aj preto, že v mojich očiach to bola ešte veľmi neprebádaná krajina - tak vzdialená, nedotknutá, a pre mnohých ľudí v tom čase a aj teraz prakticky nedosiahnuteľná.

What to do first... :)
So when my big dream to see the land of sheep, Lord of the Rings and XENA! started to be more real, I couldn’t wait. We bought flight tickets almost five months in advance, because it’s always cheaper. Thanks Ctrip! Our flight was scheduled for January 6th, but I think I was packing since Christmas. Not a real packing, because I genuinely hate it, but just messing around (which my boyfriend genuinely hates ). Speaking of my boyfriend, his name is Sean and he comes from New Zealand. (I KNOW, dreams DO come true :D ) We were traveling to New Zealand together. As a kiwi, as New Zealanders call themselves, I supposed he would know what to pack. In January it is summer time in southern hemisphere. So I naturally figured, that it’s gonna be bloody hot.


Takže, keď sa môj veľký sen, vidieť krajinu ovečiek, Pána Prsteňov a Xeny!!! :D mal stať konečne skutočnosťou, nemohla som sa dočkať. Letenky sme si kúpili cez Ctrip dosť v predstihu, myslím že skoro pol roka dopredu, pretože to väčšinou býva lacnejšie (nie však vždy, niektoré web stránky majú akciové ceny na lastminute letenky). Mali sme letieť 6. Januára, ale mám pocit, že som sa balila už od Vianoc. Nie že úplne balila, pretože balenie z duše neznášam, ale skôr som robila výberové kolá pre moje handry, a to zas neznáša môj frajer, pretože moje veci sú po celom byte :D A keď už spomínam môjho frajera, voáa sa Sean a pochádza z Nového Zélandu (ÁNO, sny sa plnia :) ).Na Nový Zéland som cestovala práve s ním, a keďže je kiwi, ako Novozélanďania sami seba volajú, bola som v tom, že bude vedieť, aké veci nám treba pobaliť. V Januári je na južnej pologuli začiatok leta, takže som automaticky bola v tom, že tam bude teplo jak blázon.


South Island, Queenstown

South Island, Queenstown

Me at Long Bay Beach, North Island, Auckland

Don’t take me wrong. I come from Slovakia, for some people Central, for some people Eastern Europe. For us, everything to the north is cold countries, and everything to the south is hot countries. Why? Because it’s true, comparing those countries to Slovakia. (Or at least it used to be trueJ) For example southern countries like Spain, Portugal, Italy, and Croatia used to always be warmer than Slovakia. And Scandinavian countries on the north used to be/ are colder then Slovakia. So that’s why everyone/ most of us think that, the southern you go, to hotter weather it will be. (So how does it work with Antarctica right? :D)


Nechápte ma zle, ale mám pocit, že na Slovensku to tak berieme… Krajiny na sever od nás sú chladnejšie, a krajiny na juh od nás sú zas horúcejšie…Teda aspoň v minulosti krajiny ako Španielsko, Portugalsko, Taliansko alebo Chorvátsko boli vždy teplejšie, čo sa týka počasia J. A Škandinávske krajiny na severe boli zas chladnejšie… Takže konečný výsledok by bol, že čím južnejšie človek ide, tým teplejšie… :D (ale potom, prečo v Antarktíde mrzne? :D ) 

Train ride from Auckland to Wellington, North Island

Auckland, North Island
Anyway, it’s Sean’s fault. :D He told me to bring only summer clothes, it’s gonna be super hot, and I don’t need any sweater or long pants! Thank God my common sense was with me the whole time, and I packed at least one pair of jeans and one sweater. :D The moment we landed and I got off the plane, I almost froze. (I’m kidding, it wasn’t that crazy, but no way was it summer I’m used to from Slovakia or Beijing.) BUT the air was incredible, so fresh and clean. I felt like at home, in my cute little town Zilina.

Každopádne, všetko je to Seanova chyba :D Povedal, aby som si zbalila len letné veci, že bude stráááášne teplo, a že dlhé nohavice alebo sveter ani nebudem potrebovať… ehm.. vďakabohu ma v tej chvíli zdravý rozum neopustil, a pobalila som si aj nejaké džínsy a sveter :D. Pretože hneď ako sme pristáli na letisku, a vyšli sme z lietadla, som skoro zamrzla…(nie, robím si srandu…nebolo to také strašné, ale jednoznačne to malo ďaleko od leta, na aké som zvyknutá zo Slovenska alebo Pekingu.) ALE ten vzduch bol úžasný! Konečne ČISTÝ vzduch. Zase som sa po dlhej dobe cítila ako doma, v mojej malej zlatej Žilinke.

At the airport in Auckland, New Zealand, after 20 hours without sleeping :-/


… to be continued..
…doskakavenia priatelia, pokračovanie nabudúce…



0 comments:

Post a Comment

 

Blogger news

Blogroll

About